Google Analytics
Uw website en Google Analytics!
WebSpinner internet service kan op de juiste manier Google Analytics in uw website installeren, vraag ons naar de mogelijkheden.
Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een krachtig hulpprogramma voor het maken van rapporten over: hoe gebruikers op uw website terechtkomen en wat ze daar doen; verkooptrends; de relatie tussen verkopen en advertenties. Google Analytics meet het rendement van de investering (ROI, Return On Investment) van uw marketingcampagne, inclusief: organische en betaalde zoekopdrachten; banneradvertenties; verwijzingslinks; nieuwsbrieven per e-mail; offline advertenties, zoals drukwerk/brochures.
Voor wie is Analytics bedoeld?
Google Analytics is bedoeld voor iedereen die een website heeft. Met het programma kunnen waardevolle, gedetailleerde rapporten gemaakt worden voor: webdesigners; online-ondernemers; managementteams; en iedereen die op allerlei niveaus een beter begrip wil krijgen van hoe, waarom en voor wie hun site presteert of niet presteert.
Voordelen van Google Analytics Inzicht!
Het verwerven van inzage in de acties die gebruikers uitvoeren op uw website, en deze kennis gebruiken om uw website te verbeteren is de sleutel tot succes voor een online onderneming. Google Analytics helpt bij het beantwoorden van vragen, zoals… Waarom en op welk moment verlaten bezoekers uw winkelwagentje? Stoot het design van uw website mensen af? Welke marketinginitiatieven zijn het meest effectief voor uw site? Waar komen de bezoekers van uw site vandaan? Wat doen bezoekers wanneer ze op uw site zijn? Welke zoekwoorden gebruiken bezoekers om uw site te vinden?
Google Analytics-rapporten
zijn grondige, gemakkelijk te begrijpen, visuele rapporten waarmee informatie over verkopen of andere doelen, zoals informatieaanvragen, per bezoekersgroep kunnen worden geanalyseerd. Een voorbeeld van zo'n rapport is het rapport Overzicht voor leidinggevenden. Voor een geselecteerd gegevensbereik toont het: het totale aantal bezoekers en keren per dag dat de pagina is bekeken, het percentage nieuwe versus terugkerende bezoekers, een kaart waarop de geografische locatie van de bezoekers staat aangegeven , een overzicht van de “verwijzende bronnen” via welke bezoekers naar uw site werden geleid.